Uniwersytet idzie z duchem czasu. Czy kolejne, po odnowionej auli, zmiany zmierzają w dobrym kierunku? Już parę godzin po ogłoszeniu nowego loga pojawiły się opinie krytyczne na jego temat.
Najnowsza decyzja o zmianie loga wywołała wśród studentów burzę pełną negatywnej krytyki. W niedługim czasie powstało wydarzenie na facebooku ” Ratujmy logo UMK”. Informacja o zmianie została podana do informacji publicznej podczas konferencji rektora UMK wraz ze sprawozdaniem finansowym za ubiegły rok.
„Prace nad systemem wizualizacji uniwersytetu, pierwszy w jego historii, trwały ponad rok i od początku było wiadomo, że jeśli pójdziemy bardzo rewolucyjną drogą, a tylko taka miała sens, to znajdą się i gorący zwolennicy i przeciwnicy tego projektu„-o kontrowersjach związanych z wprowadzeniem nowego loga wypowiada się rzecznik prasowy UMK dr Marcin Czyżniewski.
Czy zmiana, o której mowa, to pionierski pomysł, czy branie wzorców z innych uniwersytetów? Na to pytanie odpowiada rzecznik prasowy UMK dr Marcin Czyżniewski: –„Wszystkie liczące się uczelnie przechodzą takie zmiany wizerunku, odświeżenia. Czasami jest to tylko unowocześnienie, a czasami są to zmiany radykalne, takie jak my postanowiliśmy zrobić w roku 70-lecia.”
Prace nad nowym logo nie trwały krótko, jednak cel był konkretny: –„Przede wszystkim uporządkowanie tego fatalnego, chaotycznego systemu znaków, które miał każdy wydział osobno”
„Za tym logo idzie to wszystko, co to logo wymusza, bo wielkim plusem i atutem tego znaku jest to, że go nie można powiesić, pokazać byle gdzie, byle jak na jakiejś ścianie, na jakimś wydawnictwie” – o wyższości nowego loga nad starym mówi rzecznik prasowy dr Marcin Czyżniewski
Jak zapewnia rzecznik zmiany związane z nowym logo nie wpłyną znacząco na finanse Uniwersytetu. Nowy projekt będzie wprowadzany stopniowo wraz z wyczerpywanymi zapasami starych produktów. Logo zostało zaprojektowane w ramach obchodów siedemdziesiątej rocznicy założenia Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Materiał: Stanisław Janowski
Zdjęcie: Logo UMK