Grudzień to okres wzmożonych zakupów. Czy to w tradycyjnej wersji, chodząc po sklepach, czy też bardziej nowoczesnej – internetowej. Niezależnie od tego każdy z nas, konsumentów, powinien znać zasady na jakich przyjmowane lub odrzucane są reklamacje.
Jak tłumaczy Bożena Sawicka – Miejski Rzecznik Praw Konsumenta w Toruniu, okres przedświąteczny jest szczególnie podatny na różnego rodzaju nietrafione zakupy. Z czego to wynika?
Po takich, nie do końca potrzebnych, zakupach możemy wyjść jednak obronną ręką. Wystarczy znać swoje najbardziej podstawowe prawa konsumenckie. Jak się okazuje, aby zwrócić produkt nie potrzeba wiele.
Warto pamiętać o tych radach podczas zbliżającej się gorączki zakupowej. Więcej informacji na temat praw konsumenta można znaleźć tutaj. Przede wszystkim należy jednak pamiętać, że najlepszym doradcą podczas przeglądania wszelkich świątecznych promocji jest po prostu zdrowy rozsądek.
Materiał – Jakub Zemła
[fot. internationalsupermarketnews.com]