Komunikację miejską w Toruniu czeka wiele zmian. Miejski Zakład Komunikacji podpisał umowę na kolejny etap realizacji inwestycji w ramach programu BiT-City II.
Zmiany mają być duże, mają usprawnić poruszanie się po centrum miasta, zarówno dla tych, którzy korzystają z komunikacji miejskiej, jak i tych, którzy na środek transportu wybierają rower. O szczegółach mówi Michał Zaleski, Prezydent Torunia.
O szczegółach węzła przesiadkowego na Placu Rapackiego mówi Zbigniew Wyszogrodzki, Prezes Zarządu Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu.
Oprócz nowych torowisk, miasto planuje również rozbudować chodniki, ścieżki rowerowe oraz usprawnić oświetlenie. Realizacja inwestycji drogowej rozpocznie się w lutym 2019 i potrwa do lipca 2020 roku.
Zakres rzeczowy projektu obejmuje:
1. przebudowę układu torowo-drogowego w ul. Chopina od skrzyżowania al. 500-lecia Torunia do skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II;
2. przebudowę układu drogowego al. św. Jana Pawła II od zjazdu z mostu drogowego do Placu Niepodległości;
3. budowę węzła tramwajowo-autobusowego w al. św. Jana Pawła II wraz z pasem dla transportu zbiorowego;
4. przebudowę układu drogowego ul. Wały gen. Sikorskiego od pl. Artylerii Polskiej do skrzyżowania z al. Solidarności;
5. budowę pasa tramwajowo-autobusowego w osi ul. Wały gen. Sikorskiego od pl. Artylerii Polskiej do skrzyżowania z al. Solidarności;
6. przebudowę układu drogowo-torowego na pl. Niepodległości oraz krótkich odcinków torowiska w ul. Kraszewskiego oraz w ul. Czerwona Droga;
7. budowę łącznika torowego w al. św. Jana Pawła II od pl. Artylerii Polskiej do pl. Niepodległości;
8. przebudowę istniejącej sieci trakcyjnej wzdłuż modernizowanego torowiska w ul. Chopina, al. św. Jana Pawła II, Wałach gen. Sikorskiego, ul. Kraszewskiego oraz Czerwona Droga;
9. budowę nowej sieci trakcyjnej w al. św. Jana Pawła II na odcinku od pl. Artylerii Polskiej do pl. Niepodległości;
10. budowę oświetlenia ulicznego;
11. budowę/przebudowę chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów oraz peronów, a także przejść i przejazdów przez torowisko;
12. przebudowę istniejących sygnalizacji świetlnych oraz budowę sygnalizacji świetlnej wzbudzanej przez tramwaj na wszystkich przejazdach tramwajowych i przejściach przez torowisko;
13. przebudowę sieci i przyłączy wodnokanalizacyjnych, gazowych, ciepłowniczych, elektroenergetycznych oraz teletechnicznych;
14. przebudowę i zabezpieczenie kanału „B” Strugi Toruńskiej.
Materiał przygotowała Katarzyna Grochowalska.
[fot. torun.pl]