Panele dyskusyjne, warsztaty i wystawy – 29 marca rusza pierwsza edycja Festiwalu Kultury Podróży „Światopogląd”. Przez dwa dni w Dworze Artusa będzie można poznać bliżej kultury trzech krajów z trzech różnych kontynentów.
W organizację festiwalu włączyły się lokalne fundacje, dyplomaci, instytucje kulturalne oraz księgarnie i sklepy podróżnicze. O wydarzeniu mówi Justyna Kłosińska z fundacji You Plan Culture.
Główną atrakcją mają być prelekcje podróżników oraz mieszkańców Indii, Meksyku i Ukrainy. Każdy blok tematyczny zostanie zakończony moderowanym panelem dyskusyjnym, podczas którego będzie można zadać pytania czy podzielić się swoimi przemyśleniami. Olek Dudziak, współorganizator festiwalu, zachęca do udziału w towarzyszących warsztatach, wystawach i koncercie finałowym.
Festiwal jest rozwinięciem odbywających się dotąd w Toruniu mniejszych spotkań.
Chociaż na pozór niewiele łączy trzy kraje będące tematem tegorocznej edycji, wybór nie był przypadkowy.
Organizatorzy stawiają sobie za cel coś więcej, niż tylko podzielenie się relacjami z ciekawych podróży. Jak sami mówią, zależy im przede wszystkim na tym, żebyśmy przyjeżdżając do jakiegoś kraju, nie odbierali tego, co się tam dzieje, z uprzedzeniami. Żebyśmy mogli w pełni otworzyć się na tych ludzi i na tę kulturę, i rzeczywiście poznać ją w sposób bardzo tolerancyjny, subtelny. Żebyśmy przede wszystkim unikali stereotypów i mogli po prostu zaprzyjaźnić się z tymi ludźmi, którzy mieszkają w Polsce – bo wiadomo, że fala imigracji jest teraz coraz większa i większa.
Udział w prelekcjach i wydarzeniach towarzyszących jest darmowy. Wyjątkiem jest koncert finałowy lwowskiego zespołu Joryj Kłoc – bilety w cenie 20/25 zł można nabyć w kasie Dworu Artusa od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00–18:00 lub godzinę przed występem. Bilety można także zarezerwować on-line i opłacić przelewem.
Organizatorzy zachęcają do skorzystania z rabatów na książki i produkty podróżnicze oferowane przez partnerów festiwalu. Informacje o zniżkach na hasło „Światopogląd” są publikowane w postach na fanpage’u oraz na stronie wydarzenia na Facebooku.
Materiał dźwiękowy przygotowały: Katarzyna Grochowalska i Julia Starachowska, grafika: materiały promocyjne.