W środę 13 czerwca odbyła się XVI Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS), podczas której studenci nauk pedagogicznych i medioznawczych przybliżyli w swoich obradach mnogość problemów generacji Z.
„Złożony świat młodych dorosłych – w poszukiwaniu siebie”, taki był tytuł konferencji, która odbyła się w Instytucie Nauk Pedagogicznych. Preludium, zaraz po oficjalnym otwarciu, stanowiła sesja plenarna, a jej moderatorką była dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk, adiunktka INP, która jako koordynator oraz dyrektor programowy konferencji opowiedziała nam o sekcjach odbywających się równolegle.
Przedstawiła nam również o swoje spostrzeżenia na temat mechanizmów, którymi kierują się obecni dwudziestolatkowie podczas wkraczania w dorosłość:
Tematy poruszane podczas obrad rzuciły jasne światło na problemy bliskie młodym dorosłym, które mogły się wcześniej wydawać niezrozumiałe dla starszych pokoleń. Problemy ze wzorcami medialnymi, własnym wizerunkiem, wyzwania rozwojowe, z jakimi borykają się osoby z ADHD, czy chorobą afektywną dwubiegunową podczas zmagań na obecnym rynku pracy, obecne możliwości rozwoju – to tylko wierzchołek góry lodowej tego, z czym borykają się Zetki. Ich świat z najbliżej perspektywy przybliżyli nam studenci nie tylko z Torunia, ale też m.in. z Bydgoszczy, Poznania i Warszawy.
Więcej informacji o funkcjonowaniu Pedagogicznej Konferencji Studenckiej uzyskać można na stronie internetowej.
[Fot.: Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka]