Ponad 30.000 osób z zeszłym roku skorzystało z 50% promocji na produkty i usługi w ramach akcji „Toruń za pół ceny”. Czy w tym roku ta liczba zostanie przekroczona? Przekonamy się w weekend, ponieważ od dziś do niedzieli włącznie trwać będzie czwarta już edycja inicjatywy, w której uczestniczące w niej jednostki obniżą ceny swojej oferty o połowę.
Gotyk, magia, nauka, sztuka, tradycja – takimi hasłami Toruń zachęca turystów do odwiedzenia grodu Kopernika. Słowa jednak to za mało, dlatego miasto po raz czwarty organizuje akcję „Toruń za pół ceny”. W tym roku do inicjatywy przyłączyło się blisko 140 podmiotów. Są to hotele, restauracje, kawiarnie, kluby, jednostki kulturowe, sportowe, czy rozrywkowe. Jak mówi Agnieszka Wiśniewska z Biura Toruńskiego Centrum Miasta – „każdy znajdzie coś dla siebie”.
W akcji udział wezmą między innymi Centrum Astronomii UMK, Galeria Sztuki WOZOWNIA, Oddział Miejski PTTK, Ośrodek Informacji Turystycznej, Teatr Baj Pomorski, czy Żywe Muzeum Piernika. Akcja „Toruń za pół ceny” ma przede wszystkim ściągnąć do miasta jak najwięcej turystów, ale i promocję biorących udział w akcji firm.
Inicjatywa ma promować miasto, ale żeby była skuteczna sama również musi zostać skutecznie zareklamowana. Kampanii radiowej i prasowej towarzyszyła również akcja ulotkowa oraz eventy takie jak wyjazd toruńskich halabardników do największych miast Polski. W zeszły weekend aktorzy wcielający się w rolę halabardników odwiedzili m.in. Gdańsk, Sopot, Gdynię, Poznań, Łódź i Płock. „Czy w Toruniu, czy w Nairobi- straż toruńska obchód robi” – takimi słowami zachęcano mieszkańców do odwiedzenia Grodu Kopernika. Rozdawano także pierniki.
„Toruń za pół ceny” to również okazja dla studentów do tego, aby zjeść, pójść do kina, czy na imprezę i zapłacić 50 % taniej. Sami zainteresowani entuzjastycznie odnoszą się do akcji. Trudno się dziwić, jak wiadomo, studencki portfel do najcięższych nie należy, a okazja, żeby odchudzić go o połowę mniej niż zwykle, zdarza się raz do roku.
Studenta UMK – „Nie każdy ma 15 złotych na naleśnika, ale 7.50 zł. to zawsze lepiej”.
Dokładna lista lokali biorących udział w akcji dostępna jest na stronie www.torun-za-pol-ceny.pl. W podobny sposób w tym roku promować będą się również Bydgoszcz, Warszawa, Olsztyn, Trójmiasto, Poznań, Łódź czy Kraków.