W piątek, 1 grudnia, w świetlicy UCS miało miejsce spotkanie integracyjne „Neuroróżnorodne Andrzejki”. Zostało ono zorganizowane przez Koło Młodych Pedagożek i Pedagogów Specjalnych działających w ramach Instytutu Nauk Pedagogicznych UMK. Celem samego spotkania były studencka integracja oraz rozwijanie umiejętności samopomocy wśród uczestników.
Koło Młodych Pedagożek i Pedagogów Specjalnych rozpoczęło kolejny rok aktywnej działalności. Obecnie jego przewodniczącą jest Oliwia Piasecka i składa się ono z około dwudziestu studentek pedagogiki specjalnej. O pomyśle na wydarzenie „Neuroróżnorodne Andrzejki” oraz historii aktywności koła mówi jego członkini Agata Markowska:
Działalność dziewczyn z projektu „Asystent studenta ASD” została opisana w rozdziale publikacji dr Matyldy Pachowicz pt. „Student Neuroróżnorodny w procesie studiowania. Podręcznik dobrych praktyk”, do której lektury zachęcamy.
Wydarzenie „Neuroróżnorodne Andrzejki” było spotykaniem, podczas którego wszyscy przybili po pierwszym zapoznaniu się, mogli przez kilka godzin wspólnie grać w gry planszowe i integracyjne, takie jak Dixit, 5 sekund, Czółko oraz Mafia. Nie zabrakło również własnoręcznie robionych wróżb. W przeważającej większości jego uczestnikami byli studenci oraz studentki pedagogiki specjalnej, jednak spotkanie otwarte było na całą społeczność UMK oraz osoby młodsze np. licealistów, którzy w jego ramach mogli aktywnie spędzać czas ze starszymi koleżankami i kolegami. W trakcie trwania andrzejek wszyscy mogli poczęstować się kawą, herbatą oraz przekąskami przygotowanymi przez koło. Przybyli szybko zintegrowali się, przez co spotkanie odbyło się w bardzo przyjaznej atmosferze.
Kolejnym, nowym projektem w ramach działalności koła jest niedawno powstała akcja „Cichajmy”, o której mówi jego liderka oraz pomysłodawczyni Oliwia Wydra: